expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pagini

marți, martie 16, 2010

Cum să scrii ca un analfabet. Cursul 1

Ai avut vreodată nevoie să vorbeşti cu un cocalar şi nu înţelegeai nimic? Ai vrut să laşi un comentariu sau să vorbeşti cu cineva pe messenger şi să te dai drept cocalar? Nu? Căcat, dacă “da”, vă vindeam o carte pe tema asta. Dacă tot nu vreţi, vorba aia, eu vă vreu. Na de-aici, neamule, primii paşi simpli prin care poţi să pari analflablet.
Ignoră semnele de punctuaţie.

Singurul semn de punctuaţie pe care trebuie să-l cunoşti, foloseşti şi divinizezi ca pe DoamneDoamne e “…“, adică puncte de suspensie puncte. Puncte puncte, da? Ele pot înlocui cu succes orice alt semn de punctuaţie, literă, cuvânt sau condiment de care o să ai nevoie vreodată. Iată în loc de ce poţi să-l foloseşti:
Linie de dialog: … nu ştiu cum să intru pe ‘aifaiv.
Virgulă: Ştiu că tu ştii…zi-mi cum să fac…te rog.
Punct: Tot nu pot să intru pe ‘aifaiv…
Paranteze: De când mi-am făcut cont…de două zile…nu am mai intrat pe ‘aifaiv.
Tot: …’ai mă…zi şi mie…pls…cum să intru…pe ‘aifaiv…
Înlocuieşte diacriticele.

Sunt atât de învechite. Cre’ că dacii şi tracii ăia ai lu’ Burebişta foloseau diacritice. Tu trebuie să foloseşti ceva modern. Evident, tz sh. Efect garantat.
Înainte: Am şutit şlagăru’ lu’ Şuşanu şi ce ţapăn e!
După: Am shutit shlagăru’ lu’ Shushanu shi ce tzapăn e!
Păstrează frazele foarte scurte.

Ştii că e bine să nu lălăi o frază. Ei bine, dacă vorbeşti în fraze scurte deja eşti ca restu’ lumii, iar noi nu vrem asta! Tu păstrează frazele foarte scurte, astfel încât să fii sigur că cititorul este captivat pe deplin. Şi, în plus, o să deţii elementul surpriză! De exemplu:
Fraze scurte: Salut, ţi-am dat add pe mess pentru că am văzut că şi tu eşti fan Salam.
Fraze foarte scurte: Salut / ţi-am dat / add pe mess / pentru că / am văzut / că şi tu eşti / fan Salam.
Redefineşte cuvintele.

Trăim într-o lume într-o continuă mişcare, nu mai avem timp de toate prostiile. Cratimele, apostrofurile sunt nişte chestii inventate de oameni cu prea multă vreme de pierdut. Doar n-o să stai să desenezi în mijlocu’ frazei, înţelege lumea şi fără hieroglife.
Fără: Mi-am pierdut prietenii prin mall, sau s-au dus acasă.
Cu: Miam pierdut prietenii prin mall, sau sau dus acasă.

Sursa Aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai ceva de zis?Cine te opreste sa o faci?