expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Pagini

sâmbătă, iunie 26, 2010

Automobile Bavaria , teapa dupa teapa....


Mai jos, aveti una dintre cele mai triste intamplari, petrecute la Automobile Bavaria de catre un client credul cu dare de mana!Nu imi pot inchipui, cum de poti avea asa incredere intr-o firma cu renume de Hoti.

"Salutari tuturor,



Nu am mai postat demult pe acest forum, cred ca ultima oara am facut-o acum 3 ani si ceva, dar nevoile si frustrarile ma ma forteaza sa va aduc la cunostina si totodata sa apelez la cunostintele voastre, deci multumesc anticipat celor ce isi vor da cu pararea si ma vor sfatui dupa citirea a ceea ce urmeaza.
Va fi o poveste mai lunga, apreciez pe cei ce isi fac timp sa citeasca pana la capat si inteleg pe ce cei ce la un moment dat vor fi renuntat sa o faca.

Cei mai vechi aici au mai auzit din povestile mele dar probabil in ultimii anii au aparut multi membri noi asa ca o sa fac un rezumat ca toata lumea sa aprecieze corect ceea ce vreau sa spun.

Rezumat: Acum 6-7 ani am cumparat din Germania un M5 E39, l-am inmatriculat si am inceput sa ma bucur de senzatiile pe care le putea oferi.
Nu era zi sa nu ies afara si sa gonesc pe strazile capitalei si nu numai...acum probabil nu as mai face la fel dar ma rog...era bucuria incepatorului.
Dupa 10.000 de km a cedat un piston, mi-a afectat si blocul motor si m-am dus la Automobile Bavaria pt postgarantie. Raspunsul domnului Wolf,managerul de la AB a fost :"Nu va putem acorda garantie pt ca ati facut ultima revizie(schimb de ulei) la Bmw Filaret". Am ramas perplex pt ca m-am gandit ca la poarta Bmw Filaret scrie dealer Bmw,unde a fost greseala?! However, firma mea producea, aveam ceva bani am zis asta e...ghinion ...si am platit frumoasa suma de 18.000 Euro, fara manopera, pe un motor nou.
La un an dupa asta ma duc sa schimb kitul de ambreiaj(il mai schimbasem odata dar fusesem inspirat si o facusem in TM) si dupa ce l-au schimbat observ ca agata in viteza a 3 a. Le spun si bineintels ca ei nu gasesc explicatia dar in acelasi timp vin cu propunerea sa schimb cutia pe post garantie(acum nu mai conta ca facusem revizia in alta parte).
Fac un calcul si zic "motor nou am,daca schimb si cutia e beton" asa ca am platit vre-o 1250 euro ca la post garantie platesti si tu ceva si am schimbat cutia,desi daca stam sa ne gandim cutia mea veche mergea f bine si doar din cauza lor a inceput sa agate,deci nu aveam nevoie de cutie noua. Dar nah...firma mergea,producea si eu probabil eram destul de prost sa arunc cu banii aiurea.
Apropos,intre timp schimbasem culoarea masinii,luasem jante de 7.000 de euro,pusesem difuser AC Schnitzer,cum ar veni mai investisem ceva,ca nah iubeam masina aia mai mult ca pe mama(sper sa nu citeasca si ea pe aici) .
A treia problema majora a fost cu debitmetrele, se taia alimentarea la 170 km la ora,lucru f periculos dealtfel si m-am dus de trei ori pana au gasit cauza,bineinteles de fiecare data platind pt diverse piese care ziceau ei ca ar cauza problema.
Evident am mai fost la ei si cu alte probleme mai mici,revizii,placute,etc...lcururi minore sa zicem dar pt care de fiecare data erau discutii, ma rog, nu are rost sa le dezbat in amanunt.
Pana acum un an jumate in afara de piese uzuale(bucse,discuri frana,placute,ambreiaj,etc), am mai schimbat la masina servo directie,punte spate,grupul de distribuitie pe spate,unitatea NAVI,destul de multe piese daca stam sa analizam( aviz celor ce vor sa cumpere un M5) dar am zis ca nah, masina trebuie intretinuta, nu trebuie sa astept sa cada de tot si am considera ca orice defectiune trebuie remediata urgent pt ca poate cauza alte probleme mai mari.
M-am gandit ca intradevar am si fortat masina,am profitat de capacitatile ei maxime deci e normal sa mai cada una alta.Probabil daca as fi folosit-o asa mai de Duminica nu as fi schimbat atatea dar ma rog, asta e alta poveste. Evident, nu toate piesele enumerate mai sus le-am schimbat la AB ca vazusem deja cum sta treaba.In schimb toate reviziile ce tineau de motor,schimb de ulei le-am facut la ei ca nah,ma gandeam ca iar pierd garantia la motor.
Oricum in urma cu 2 ani jumate am cumparat un E 60 4X4,o masina excelenta de altfel si am folosit din ce in ce mai putin M5-ul. La un moment data ma batea gandul sa il vand dar am zis ca la cati bani am bagat in el nu mai are rost si m-am hotarat sa o sa tin pe viata,evident daca bugetul imi va fi permis acest lucru.

Cam aici se termina rezumatul pt cei noi veniti....So...acum un an jumate se apropia primavara si am zis sa ii fac revizia de pregatire pt primavara-vara....adica sa ii schimb bucse,discuri,placute,kit ambreiaj,etc...Nu am folosit-o niciodata iarna pt ca este groaznic sa mergi cu un M5 pe zapada dar m-am gandit ca o sa vina vremea calda si o sa vreau sa ma mai bucur de ea pana la mare sau seara pe racoare....Adevarul e ca pana la mare preferam sa platesc dublu pe carburant dar sa ma bucur de senzatia pe care o putea oferi masina asta...trebuie sa va spun, cu toate ca am mai spus-o in alte posturi, e o senzatie incredibila, de vis, o minunatie, ceva ce te face sa uiti de toti banii cheltuiti si taate problemele avute.... simti ca traiesti,ca renasti ca esti stapanul universului....sunetul motorului,al evacuarii,acceleratia,viteza,usurina cu care depasesti.....e greu de descris ....ceva extraordinar.....
Revenind la motivul reviziei ,in afara de faptul ca urma sa vreau sa ma bucur de masina la vara, de fiecare data am tinut ca masina sa aiba totul pus la punct pt ca in momentul in care o calci si mergicu o viteza de peste 200 km la ora daca are piese uzate sau defecte risti destul de mult.
Initial am vrut sa ma duc la Bmw Filaret pt revizie dar mecanicul meu de acolo a zis ca mai bine sa ma duc la AB pt ca motorul avea un tremurat si mi-a zis ca sa nu faca AB-ul figuri ca am umblat la motor in alt service decat al lor.Asa ca am zis ca fac revizia la AB si rezolv si cu tremuratul motorului.
Am lasat masina acolo, le-am zis ce piese sa schimbe si le-am zis si de tremurat. Dupa ce mi-au facut un deviz de vre-o 200de milioane din care am platit vre-o 120 avans ma suna Dl Silviu Stroe sa imi spuna ca au schimbat piesel respective si ca urmeaza sa se ocupe de tremuratul motorului.Asta se intampla in Februarie 2009.

Stiti cat a durat sa imi spuna ce are motorul ?? 4 luni de zile !!! Si siti ce mi-a spus Dl Stroe cand m-a sunat pe la sfarsitul lui Mai ??? Ca trebuie sa cumpar alt motor !!!!!
Va jur,mi-a cazut cerul in cap !!!! Deci motorul pe care platisem 18.000 de euro cu 3 sau 4 ani in urma si care avea cred cam 70000km trebuia schimbat .
Evident m-am panicat pt ca nah....eram in 2009,venise criza,firma nu mai producea,dimpotriva manca bani....deci nu mai erau posibilitatile de alta data.
Am sunat mecanicul d ela Filaret si i-am zis..."uite domne ce zice Dl Stroe de la AB,ca tre sa schimb motorul" .Omu mi-a zis domne zi-le sa se uite la distributie ca nu cred ca e chiar asa de rea situatia. Il sun pe Dl Stroe si ii zic" Domne am sunat eu un mecanic in Germania si a zis ca e de la distribuite,mai uitati-va odata" "nu domne ca ne-am uitat,nu e de acolo|" " mai uitati-va domne ca platesc" .
Au mai trecut trei saptamani si ma suna Dl Stroe" da domne,e de la distribuie,aveati drepatate"
Imi venea sa ma impusc dar in acelasi timp am rasuflat usurat. I-am zis sa imi fac devizul si dupa inca o luna imi trimite proforma ,in jur de 200 de milioane. Evident m-a luat durerea de cap ca repet,era criza, iar banii nu prea mai faceau purici prin buzunare. In fine,ma duc la AB si zic ca vreau sa vb cu Dl Wolf managerul firmei. Ne-am adunat cu totii acolo si i-am zis " Dle Wolf eu platesc 200 de milioane dar sunteti siguri ca se rezolva problema "? L-a chemat pe mecanicul care se ocupase de masina si l-a intrebat care e situatia. Omu a zis ca e distributia dar ca de fapt e o problema cu pistonul 2 si 3 si mi-a aratat o diagrama unde p[uteam vedea compresia mai mica la pistonul 2 si 3. Zic " deci si daca platesc 200 de milioane tot nu o sa merga masina cum trebuie si o sa am probleme cu pistoanele respective"? "probabil '" zice omu.
Atunci i-am zis d-lui Wolf daca nu putem sa schimbam motorul pe post garantie .Acesta a zis ca prezinta situatia in Germania si dragii mei dupa inca vre-o doua luni am fost instiintat ca nu s epoate schimba motorul pe post garantie.

In fine...eram deja in Septembrie,trecuse si primavara si vara si mare....deja nu mai aveam cum sa ma bucur de masina chiar daca as fi reparat-o.
L-eam zis ca ma gandesc ce fac si ca pt ca a venit toamna deja nu mai are rost sa repar masina ca oricum nu am unde sa o mai folosesc. Oamenii au fost intelegatori intradevar,mi-ai facut factura pt revizie ca nu o facusera pana atunci ca asteptasem sa vedem finalul dar au zis ca macar sa incheiem factura aia.
Mai ramasese sa platesc 80 de milioane si sa vad ce hotarasc cu motorul.
Apropos,dupa ce Dl Wolf mi-a zis ca nu poate sa imi dea post garantie ca Germania nu accepta ca vezi doamne au trecut 4 ani , Dl Stroe imi face o proforma pt distributie mai ieftina cu mai putine piese de vre-o 120 de milioane si din care imi spune ca imi acorda 25% reducere. Dragut din partea lor am zis totusi.
A trecut iarna ,a venit primavara...si mi-am zis din nou ...domne' vine vara..marea...hai sa vad ce fac cu M5-ul. Le platisem vre-o 20 de milioane din restanta de 80,m-am dus le-am mai dat vre-o 25 si prin Mai daca nu ma insel le-am dat si restul de bani.Aici recunosc,nu m-au batut la cap, le-am dat restulk de bani in transe dar sincer sa va spun nici eu nu m-am fortat sa platesc mai devreme ca nah,masina era la ei de atat timp problema nerezolvata dar in final am zis ca pana la urma banii aia erau pt ceva ce rezolvasera si trebuiesc platiti.Fiind mai mult plecat pe afara in ultimele trei luni am ajuns sa discut problema motorului acum 2-3 sapatamani.

Iar ne-am intlnit toata trupa,Dl Wolf,Dl Stroe si mecanicul care se ocupase de masina. I-am explicat Dl-ui Wolf ca numai vreau sa vand masina ca vreau sa o pastrez pe viata ca sunt atasat de ea si nah...vreau sa o fac totusi sa functioneze. Dl Stroe mi-a zis ca nu mai are cele doua devize vechi si ca imi face unul nou. Dl Wolf m-a asigurat ca se ocupa Dl Stroe si ca o sa fie bine,mecanicul mi-a zis ca daca vreau sa rezolv problema cu compresia la pistoanele 2 si 3 trebuie sa segmentez motorul dar ca tot va ramane o problema ca blocul motor,ca nu stiu ce,oricum nu am inteles nimic si ca prin urmare nu o sa mai aibe 400 de cai o sa aibe cu vre-o 10-15% mai putin cand se aseaza pistoanele pe segmenti,ceva de genul. Recunosc nu prea ma pricep la motoare si faptul ca am avut masina asta nu m-a facut mai destept in privinta asta ca nah....de cand am masina am invatat si eu chestii generale dar nu cine stie ce.
Acum eu le-am zis pai domne daca nu iese cum trebuie o sa iau in calcul si posibilitatea sa schimb motorul cu unul second hand ca nu imi mai permit sa dau 18.000 europe unul nou. Apropos,cand i-am zis Dl-ui Wolf ca am dat 18.000 pe motor,uitase probabil si s-a mirat si el si a exclamat" hai domne ca nu ati data atat,nu avea cum sa fie un motor atatia bani la vremea aia" )) I-am zis sa verifice facturile de atunci si bineintels ca auzind asta mi-am zis in gand" da ce prost ai fost bai dobitocule,ai platit 18.000 de euro pe un motor pe care probabil ca daca nu saream cu banii ca fraieru imediat mi l-ar fi dat cu 13000".
Ma rog,alte vremuri,alta minte.
Problema nu e asta,problema e ca dupa 20 de minute a aparut Dl Silviu Stroe cu un deviz de cat credeti ? De 400 de milioane !!!! Deci primul a fost de 200 al doilea de 120 si acum ca a bagat si segmentarea plus manopera ,al treilea de 400 de milioane.
Cand i-am zis de unde diferenta asta de la al doilea deviz care era de 120 de mil,mi-a zis ca e imposibil sa fi facut undeviz de 120 de milioane.Stiti cat era manopera in al treilea deviz pt ce trebuia sa schimbe in caz ca as fi comandat piesele respective? 60 de milioane !! )
Nu mai m-am dus la Dl Wolf sa ii spun cat de mult ma ajutase Dl Stroe ,am luat devizul si i-am zis ca o sa ma gandesc daca platesc sau daca imi cumpar motor SH.
Sunt sigur ca atunci cand am adus in discutie ca as cumpara motor SH s-au gandit sa imi faca un deviz care evident sa il refuz pt ca evident tre sa fii nebun sa platesti 10000 de euro aproape si de fapt la final motorul sa nu functioneze la capacitatile maxime.
S-au gandit ca facandu-mi un deviz dublu fata de primul si triplu fata de al doilea o sa refuz pt ca nu erau siguri cum o sa iasa lucrarea,cum o sa mearga motorul dupa ce il segmenateaza .Asta e....
Intre timp m-am gandit si zilele trecute l-am sunat pe DL Stroe si i-am zis sa imi faca masina asa cum era cand am adus-o adica sa functioneze dar cu un usor tremurat.
Si i-am zis " sper ca o sa iasa asa cum am adus-o" ....stiti ce mi-a raspus" si eu sper ,pt ca stiti a stat un an si..." )) Deci daca si el spera e bine....m-am linistit.
Sapatama viitoare sper ca o sa ma sune sa o iau...sper bineinteles sa maerga macar asa cum mergea cand am adus-o si sper sa aibe pe ea toate piesele noi pe care le-am cerut sa le schimbe si pt care am platit totusi 200 de milioane. Mi-a zis ca se apuca de ea si ca e gata sapt viitoare dar ca evident tre sa platesc manopera pt constatarea ca tre sa schimb motorul.
Cam asta e povestea oameni buni....asta mi s-a oferit de catre AB unde am cheltuit...stati sa fac uncalcul......18.000 motor...500 manopera schimbat motor( chiar...atunci am platit 500 euro sa imi schimbe motorul acum mi-a calculat 60 milioane pt schimat piesele din deviz) ,cam 1500 cand am schimbat cutia....cam 800 plsu manopera debitmetre....vre-o 2 kituri de ambreiaj ....1200 euro....ultima revizie 200 milioane....schimburi de ulei in toti anii astia ,alte piese,bucse,consumabile,etc.... hai sa mai zicem vre-o 7000 euro in 6 ani.....deci cat vine.....cam 34-35 de mii de euro am lasat eu la AB in toti anii astia....nu am cumparat omasina de acolo,sa nu ma intelegeti gresit )) ,numai piese de schimb si manopera....anii in care am avut numai discutii,certuri,probleme....deci pt 35000 de euro cheltuiti acolo am primit ceea ce ati citit mai sus.
Domnule Wolf,in cazul in care cititi pe aici ce scrie lumea....poate cititi dar nu raspundeti ca am vazut o rubrica noua unde cica ar trebui sa raspundeti forumistilor dar nu am vazut nici un reply de la dvs....deci daca cititi, sa stiti ca atunci cand ati facut sediul ala minunat de pe DN1 , mi-am adus si eu aportul.....poate biroul unde stati acum a fost achizitonat cu o parte din banii aia....
Cred ca realizati ca totusi problema nu e de bani...ca i-am dat fara parere de rau pt masina aia pe care am adorat-o ....care mi-a adus probleme dar si multe senzatii extraordinare,bucurii....problema e de frustrarile pe care mi le-ati creat in tot timpul asta...de lipsa de profesionalism...si de respect pt un adevarat iubitor de BMW.Am mai zis eu intr-unul din posturi...poate pt dvs BMW inseamna trei litere....o sigla...o afacere pana la urma....pt multi dintre noi inseamna altceva...insemna un stil de viata...un mod de exprimare a peronalitatii....pacat....am iubit masina asta....au fost momente cand daca eram suparat,trist ma duceam pe autostrada si mergeam cu 250km la ora si simteam ca uit de tot si de toate...si cand ma intorceam aveam o stare de bine,uitam de suparari de orice....de fiecare data cand coboram din casa eram nerabdataor ca un copil sa o pornesc desi o facusem cu o zi un urma .....paote suna absurd dar catepodata vorbeam singur in ea,cu ea...as putea spune ca au fost momente cand simteam ca face parte din mine,ca ma reprezinta,ca e ca o extensie a personalitatii mele....poate par vorbe mari dar asta e...asa am simtit....spun asta pt ca din cauza fazelor de mai sus ajungi sa ti se ia.....si nu e normal.
Apropos,Dl Wolf sau Dl Stroe sper ca daca cititi postul asta cand ma duc sa iau masina sa nu imi faceti o factura pt constatare de 1000 de euro. ))
Pana la urma daca stau sa ma gandesc noi suntem chiar prieteni ...dupa atatea discutii si probleme....Dumneavoastra chiar sunteti un tip ok....funny,destept,un bun manager si aici vb f serios....dar din pacate un neamt care v-ati transformat prea mult intr-un roman ....ati stat atata timp aici si asta v-a afecatat....pt ca un neamt ar fi gandit altfel....drept dovada ca ganditi ca un roman cred ca e si faptul ca vorbiti prea bine romaneste.

Oricum,pt cei care au citit pana la capat....pt viitor o sa am nevoie probabil de un motor SH...deci daca auziti ceva...pana in 3000 de euro eventual.....si mai ales inainte de asta daca imi recomandati un mecanic adevarat care sa se bage intr-un motor de M5 stiind ce face .....m-am uitat pe ebay.de si ebay.co.uk....preturi f mari....intre 5000 si 7000 euro un motor SH...plus adusu'....ajunge scump rau....evenual ceva local....macar in RO.
Sincer nici nu stiu ce sa fac,sa caut motor,sa ma duc la cineva care se pricepe si sa se uite sa vada exact ce probleme are motorul si sa vad daca nu se poate rezolva cu anumite piese noi....habar nu am...pt ca mi s-a cam luat....nu mai stiu ce sa cred,pe cine sa cred,habar nu am daca problema prezentata de AB e intradevar reala,daca am nevoie de toate piesele alea...nu stiu...si nici nu imi permit sa fac experimente pt ca s-au dus vremurile de alta data cand inchiudeam ochii si bagam mana in buzunar.Acum am alte prioritati.Vreau sa fac masina,sa ma bucur de ea dar fara cheltuieli aiuristice.Vreaui sa imi spuna cineva exact care e problema si care e solutia cea mai rezonabila.

Cam asta e...inca o data multumuri celor ce au avut rabdare sa citeasca pana la capat. Ca o concluzie, cred ca ar trebuie facut ceva in privinta tuturor dealerilor de masini din tara asta...luata o atitudine...sa fie treziti la realitate...pt ca din pacate in service-urile dealerilor am senzatia ca singurul lucru care se poate face ca lumea e o revizie minora sau un schimb de ulei....si chiar si atunci apar probleme sau discutii.


PS Mi-am adus aminte....in afara de revizie si tremurat i-am zis Dlui Stroe ca volanul merge cam greu deci e o problema la servo directie......mi-a zis ca dupa ce au verificat, sunt doua posibile cauze ..una mai scumpa si una mai ieftina....prima data ar trebui sa platesc piesa ieftina si daca nu se rezolva sa o platesc pe aia scumpa.Dar evident cea ieftina odata platita e buna platita . )))


PSS Scuze pt eventuale greseli de scriere,m-am grabit ca a fost ceva de scris si la ditamai romanul era greu sa mai stau sa verific,deja am obosit scriind."

Sursa AICI

4 comentarii:

  1. asta e romania,sau cum te face sa renunti la bimmer,sosele nu,mecanici nu,ce avem?de fapt avem....preturi,am patit si eu aceeiasi chestie si pe un modul comfort la e39....800 euro fata tva si fara manopera desi masina valoreaza vreo 5000 acum pe piata

    RăspundețiȘtergere
  2. sincer eu cred ca a cam exagerat la preturi. o revizie la un lamborghini costa in jur de 2000. sincer nu cred

    RăspundețiȘtergere
  3. Sfatul meu pe care vi-l dau ... Este sa luati legatura cu cineva din Bmw si cand spun asta ... ma refer la bmw Germania sa vedeti daca au fost intradevar piese originale bagate in el ... si daca motorul intradevar trebuie schimbat. In situatia asta va putem noi ajuta ... Pentru ca ...iubita mea a lucrat la bmw in Germania si ... are cunostinte ! si v-ar putea ajuta si cu limba ...asta bineinteles daca doriti ... Ma puteti contacta la only_scorpion89@yahoo.com!

    RăspundețiȘtergere
  4. http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=82056&st=140
    Cred ca mai bine intri pe postul lui de pe bmwclub si iti lasi datele de contact, cu siguranta te contacteaza el.Daca l-ai putea ajuta ar fi minunat.Multumesc mult pentru interes

    RăspundețiȘtergere

Ai ceva de zis?Cine te opreste sa o faci?